PUSH&PULL

Gestionarea și stimularea parcărilor ca strategii de succes demonstrate pentru transportul urban eficient energetic
atu_push_pull

Durata proiectului:

03/2014 – 03/2017

 

Categorie:

Mobilitate durabila

 

Website proiect:

www.push-pull-parking.eu

 

Finanțare:

Comisia Europeană prin: Agenția Energetică pentru Competitivitate și Inovare

Programul Intelligent Energy Europe (STEER)

 

Parteneri:

FGM-AMOR – Forschungsgesellschaft Mobilität, Graz, Austria

Urzad Miasta Krakowa (UMK), Cracovia, Polonia

Regionale Economie, Haven-en Vervoerseconomie (RHV) BV, Rotterdam, Olanda

Lund University, Lund, Suedia

Aparcaments Municipal de Tarragona (AMT), Tarragona, Spania

City of Gent, Belgia

Urban planning Institute of the Republic of Slovenia (UIRS), Ljubljana, Slovenia

Asociația pentru Tranziția Urbană (ATU), București, România

Nottingham City Council (NCC), Marea Britanie

Deutsches Institut fur Urbanistik (Difu), Berlin, Germania

European Platform on Mobility Management, Bruxelles, Belgia

City of Orebro, Suedia

Asociația Zona Metropolitană Iași, Iași, România

Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Bacău, România

European Parking Association, Koln, Germania

Scopul proiectului este de a îmbunătăți mobilitatea urbană din orașele europene prin diferite metode de gestionare a locurilor de parcare combinate cu măsuri de management al mobilității.

 

Prin introducerea unor taxe de parcare sau prin creșterea taxelor existente, prin reducerea sau restricționarea ofertei de parcare sau prin implementarea unor măsuri comparabile, șoferii vor fi împinși (push) să utilizeze un mod de transport mai durabil. În același timp, venitul generat de noul management al locurilor de parcare poate fi utilizat în stimularea promovării alternativelor, atrăgând astfel (pull) utilizatorii către transportul public, către mersul pe jos, către ciclism sau alte moduri de transport durabil.

 

Domeniu de expertiză:

 

Acest proiect se desfășoară în conformitate cu prioritățile STEER 2013 de a reproduce abordările care s-au dovedit a fi de success, ce duc la o schimbare de comportament și o redirectionare a utilizatorilor către un mod mai eficient energetic, de la mașina personală la transportul public, la mersul pe bicicletă și la partajarea autoturismelor. Totuși, în comparație cu alte posibile abordări, PUSH&PULL prezintă un numar unic de caracteristici, precum:

  • Gestionarea locurilor de parcare este o problemă de mare importanță pentru toate orașele Uniunii Europene – de aceea măsurile implementate în cadrul proiectului au un grad mare de replicare. Numărul crescut de autoturisme deținute pune presiune asupra modului de administrare a locurilor de parcare, de aceea există o nevoie urgentă și reală de a găsi cat mai repede soluții adecvate acestei probleme. PUSH&PULL va încuraja găsirea unor noi moduri de a administra spațiul existent.
  • Prin combinarea gestionării locurilor de parcare cu managementul de mobilitate, PUSH&PULL va crește eficacitatea managementului mobilității și nivelul de acceptare a măsurilor de gestionare a parcărilor.
  • PUSH&PULL aplică o măsură de transport ce are potențialul de a crește beneficiile economice ale orașului (un nucleu al mecanismului financiar) – câștiguri care pot fi folosite în finanțarea măsurilor ce încurajează metodele alternative de transport ca și consumatoare reduse de energie. Mai ales în perioada crizelor economice, beneficiile generate prin PUSH&PULL au o și mai mare relevanță. Implementarea sancționărilor în administrarea parcărilor duce la crearea de noi locuri de muncă.Obiective:
    • Economisirea energiei printr-un transfer modal de la maşini ocupate parţial la transportul public, mersul pe jos şi cu bicicleta şi, potenţial, carpooling
    • Crearea condiţiilor favorabile pentru transport durabil prin identificarea şi răspândirea cunoştinţelor prin care implementarea măsurilor de gestionare a parcărilor să devină mai acceptabile din punct de vedere politic
    • Construirea capacităţii şi abilităţilor necesare pentru a pune în aplicare măsuri de gestionare a parcării în tandem cu măsuri de gestionare a mobilităţii, care va ajuta oraşele să rămână accesibile şi competitive într-o eră a creşterii abrupte a preţurilor la combustibil.
    • Continuarea construirii capacităţii şi abilităţilor prin pregătirea unui „ catalog de măsuri” pentru oraşe şi municipii care îndeplinesc cerinţele pentru fiecare dintre ele, în special cu privire la gestionarea parcării în funcţie de nivelul la care se află dacă sunt începători (pentru a lansa subiectul), oraşe avansate (este nevoie de mai multă muncă structurată(, sau oraşe campioane (care au o abordare strategică care ar trebui să ajungă într-un sistem cuprinzător)
    • Informarea părţilor interesate şi stimularea angajamentului lor prin răspâmdirea cunoştinţelor generate în cadrul consorţiului PUSH & PULL în modul cel mai larg şi mai cuprinzător.

Publicații proiect

Ghid de planificare și gestionare a sistemului de parcări urbane
Ghid de planificare și gestionare a sistemului de parcări urbane
Prezentare 1 - Cadrul Politicii de Parcare / Giuliano Mingardo
Prezentare 2 - Standarde de Parcare / Ana Drăguțescu
Prezentare 3 - Parcarea și MM / Giuliano Mingardo
Prezentare 4 - Sancționarea / Ana Drăguțescu

Echipa proiect

Ana Draguțescu

Project Manager